فرماندار يزد گفت: دو ويژگي قانون مداري و حضور گسترده مردم از شاخص هاي اصلي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 7 اسفندماه است.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " نشست مشترك اعضاي هيأت اجرايي با اعضاي ستاد انتخابات فرمانداري شهرستان به منظور هم انديشي و بررسي اقدامات صورت گرفته در انتخابات برگزار شد.

" محمود شاكري شمسي‌ " در اين جلسه اظهار داشت : انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است كه در اين راستا همه مردم، جریان های  سیاسی ، مجریان  و ناظرین انتخابات باید تلاش کنند تا انتخاباتي باشکوه ،قانونمند و رقابتي برگزار شود.

فرماندار يزد در ادامه با اشاره به موافقت هيأت نظارت مركزي بر انتخابات با طرح وزارت كشور مبني بر يكي شدن هيأت اجرايي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي افزود: طي روزهاي گذشته نامه اي از سوي معاون محترم سياسي وزير كشور و رئيس ستاد انتخابات كشور به استانداري ها و فرمانداري ها در اين خصوص ابلاغ شده است.

وي با اعلام اينكه كار ثبت نام از داوطلبان نمايندگي مجلس خبرگان رهبري از 26 آذرماه و مجلس شوراي اسلامي از  28 آذرماه آغاز شده است گفت: بررسي اوليه صلاحيت داوطلبان مجلس شوراي اسلامي بر عهده اعضاي هيأت اجرايي مي باشد كه اين كار بعد از استعلام از مراجع چهارگانه مشخص شده در قانون، صورت مي پذيرد.

رئيس هيأت اجرايي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي يزد تصريح كرد: تعيين تعداد و محل شعب و اعضاي شعب از ديگر وظايف هيأت اجرايي است.

" شاكري شمسي " با بيان اينكه قانون تکلیف تنها ملاك عمل همه مجريان انتخابات بايد باشد خاطرنشان كرد: براساس قانون انتخابات صلاحيت و يا عدم احراز صلاحيت داوطلبان بايد براساس مواد قانون و مستند باشد.

فرماندار يزد اضافه كرد: دو ويژگي قانون مداري و حضور گسترده مردم از شاخص هاي اصلي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در 7 اسفندماه است.

وي با تأكيد به اينكه حضور سلايق مختلف در انتخابات كه در چارچوب نظام هستند موجب حضور گسترده مردم در اين عرصه مي شود افزود: هر کس که توان شرکت در انتخابات را دارد باید در آن حضور پیدا کند و در این رابطه هیچ منعی به جز محدودیت های قانونی اعلام شده برای حضور افراد و شخصیت ها وجود ندارد.

فرماندار يزد در پايان گفت: همه امكانات لازم براي برگزاري انتخابات در شهرستان يزد فراهم شده و  ستاد انتخابات با برگزاري جلسات متعدد همه موارد و نکات لازم برای برگزاری انتخابات را بررسي كرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا